Jak mohou freelanceři využít PPC reklamu k budování svého osobního brandu

PPC reklama pro vás, jako freelancery, může mít smysl v případě, že chcete nabízet své služby online. Jako freelancer můžete vytvořit reklamní kampaň, která bude zahrnovat výběr klíčových slov souvisejících s vašimi službami, a následně tuto kampaň cíleně směřovat na potenciální zákazníky, kteří aktivně hledají právě to, co nabízíte. V tomto kratším článku se s vámi podělím o pár tipů, jak na to.

Co je to PPC reklama a jak může pomoci vašemu podnikání?

PPC reklama je zkratka pro anglická slova Pay-Per-Click a jedná se o typ online reklamy, při které platíte pouze za každý klik na vaši reklamu, nikoliv za samotné zobrazení. S PPC reklamou máte kontrolu nad rozpočtem a cílením na konkrétní publikum. Navíc si můžete detailně monitorovat výkon kampaní a snadno jej optimalizovat pro dosažení lepších výsledků.

Pro ty, co neví přesně, jak taková PPC reklama vypadá, níže je obrázek:

Na obrázku je ukázka reklamy v nákupech Google. Google nákupy mají výhodu v tom, že kupující dokáže snadno poznat, jestli reklama nabízí jím hledané zboží, za jakou cenu a z jakého je e-shopu.

Jak efektivně využít PPC reklamu?

Níže uvádím pár osvědčených tipů z praxe, jak z PPC reklamy vytěžit maximum:

Cílení na správné publikum

Cílenou reklamou lze oslovíte přesně takové uživatele, kteří hledají konkrétní produkt nebo službu, kterou vy, jako freelancer, nabízíte. To lze udělat pomocí klíčových slov, zeměpisné polohy, věku a dalších faktorů, které PPC reklama nabízí. Doporučuji si tedy přesně určit cílovou skupinu tj. KDO jsou vaši zákazníci, které chcete oslovit.

Výběr klíčových slov

Klíčová slova jsou základním kamenem úspěšné PPC reklamy. Abyste se tedy nezasekli hned na začátku, tím nejdůležitějším krokem je sestavení seznamu klíčových slov, která jsou pro vaše služby zásadní. K tomu budete potřebovat tj. analýzu klíčových slov (viz záznam obrazovky níže), která vám pomůže zjistit, jaká konkrétní slova a fráze jsou používána běžnými uživateli při hledání na internetu.

Nápaditý a vizuálně atraktivní obsah

Abyste vytvořili vizuálně atraktivní reklamu, je třeba mít v sobě špetku kreativy. Nemusíte být bůh ví jací designéři, ale pakliže chcete být odlišní od konkurence a zaujmout svoji cílovou skupinu, měli byste svému obsahu věnovat dostatečné množství času. Za mě osobně je důležité vytvořit takový obsah, který bude inovativní a uživatelsky přívětivý. Doporučuji omrknout stránky konkurence, ať se máte případně od čeho odpíchnout. 🙂

Kvalitní vstupní stránka

Reklama je jen prvním krokem k dílčímu úspěchu PPC reklamy, důležitá je také stránka, na kterou uživatelé přijdou po kliknutí na reklamu. Tou nejčastěji bývá tj. vstupní stránka, která by měla být přehledná a snadno použitelná pro potenciální zákazníky, aby se v ní dobře orientovali a mohli snadno provést konverzi. Špatný dojem ze vstupní stránky negativně ovlivňuje celkové hodnocení reklamy, cenu za proklik, i pozici reklamy v aukci.

Monitorování výkonu a optimalizace

Aby byla reklama úspěšná, je důležité průběžně monitorovat výkon a provádět optimalizace. To zahrnuje analýzu klíčových slov, testování různých verzí reklam a v neposlední řadě úpravu kampaně na základě výsledků. Nedílnou součástí optimalizace kampaní je průběžná kontrola vyhledávacích dotazů, tj. na jaká přesná slova či sousloví, které uživatel zadá při vyhledávání na Googlu nebo na stránkách ve Vyhledávací síti, se zobrazujete.

Integrace s dalšími marketingovými kanály

PPC je integrováno s různými marketingovými kanály, což vám umožňuje optimalizovat své kampaně a lépe tak porozumět chování svých zákazníků napříč různými kanály, jako jsou například sociální média, e-mailový marketing či organické vyhledávání. Díky této integraci lze dosáhnout synergického efektu a zlepšit účinnost a dosah marketingových kampaní.

Rozpočet a návratnost investice

PPC reklama může být poměrně dost nákladná, a tak je důležité si pečlivě naplánovat rozpočet a sledovat návratnost investice. Doporučuji si tedy promyslet, zda je tento typ reklamy pro vaše podnikání skutečně vhodný či nikoliv, ale z mé zkušenosti mohu potvrdit, že PPC reklama pomůže téměř každému podniku, zejména při začátcích podnikání.

Závěr

Co se samotné PPC reklamy týká, tak vám poradím jen jedno – TESTUJTE. Jak jsem zmínila již o pár řádků výše, tento druh reklamy je vhodný téměř pro každý byznys, a proto se nemusíte bát, že byste si tímto pohoršili. NAOPAK. Může vás to sice stát poměrně dost peněz, a to především při začátcích podnikání, ale jakmile si celý postup osvojíte, brzy se můžete radovat z pozitivních výsledků. 🙂

A nebo mne neváhejte kontaktovat, a já Vám s PPC reklamami velmi ráda pomůžu! 🙂